Bez obzira na to da li u svom poslovanju koristite samo Google Adwords ili društvene mreže ili oboje, digitalna marketinška strategija će vam svakako pomoći da lakše dođete do ciljeva koji ste si zadali. Možda će u ovom trenu većina vas pomisliti kako ste digitalni marketing implementirali u poslovnu strategiju poduzeća, no važno je da digitalna marketinška strategija bude jednako detaljno razrađena kako bi maksimalno iskoristili potencijal svojih digitalnih marketinških alata. Svake godine podiže se svijest o važnosti digitalne strategije, tako je prema istraživanjima na kraju 2016. godine u čak 46% poduzeća implementirana digitalna strategija, a 16% ih ima strategiju ali nije stavljena u funkciju. Pomoću strategije ne samo da možete lakše pratiti napredak svojeg poduzeća, nego preko nje možete i učiti na svojim pogreškama kako bi ih u budućnosti mogli izbjeći. U ovom blogu donosimo vam jednostavne korake kojima će digitalna marketinška strategija postati sastavni dio vašeg poslovanja.
Postavljanje strategije
Prije svega važno je definirati dva termina kod kojih se često zbunimo misleći da se odnose na isti pojam. Digitalna marketinška strategija predstavlja niz radnji koje radimo kako bi lakše ostvarili zadani cilj, dok se pod pojmom digitalna kampanja smatra segmentirano korištenje alata koje smo definirali strategijom. Npr. ako želimo ostvariti veći broj korisnika na društvenim mrežama onda to radimo u okviru digitalne kampanje koja će biti fokusirana na ostvarenje tog cilja, a ona je dio veće strategije koja u svojim ciljevima ima povećanje broja korisnika. Sada kada smo to savladali idemo postaviti digitalnu marketinšku strategiju.
Definirajte personu
Bilo da radite online ili offline strategiju, prvi korak bilo koje marketinške strategije je definirati kome se obraćamo. Najbolje digitalne strategije se baziraju na detaljno razrađenim personama. Persona predstavlja vašeg idealnog kupca, a možete ju definirati na više načina istraživanjem, anketiranjem ili intervjuiranjem svoje ciljane skupine. Temeljite svoje persone na stvarnim tržišnim pokazateljima i nastojte izbjegavati pretpostavke kako vaša kampanja ne bi otišla u krivom smjeru.
Informacije koje bi trebali uzeti u obzir prilikom definiranje persone mogu biti:
- Demografski pokazatelji poput lokacije, starost, spol, stupanj obrazovanja, prihod i slično te;
- Psihografski pokazatelji poput hobija i interesa, ciljeva, prioriteta, poteškoća i slično.
Postavite jasne ciljeve i odredite koji će vam alati u tome pomoći
Vaši marketinški ciljevi trebaju biti usko vezani uz ciljeve koje ste si zadali za cijelo poduzeće. Npr. ako je vaš poslovni cilj povećati online konverziju za 20%, onda je cilj vaše digitalne strategije povećati broj posjeta na web stranicu za 50% kako bi taj cilj mogli ostvariti. Način na koji ćete mjeriti efektivnost svoje kampanje ovisi o cilju koji ste si zadali, no važno je da uspjeh mjerite konkretnim analizama kako bi znali da li idete u dobrom smjeru ili nešto trebate korigirati.
Napravite evaluaciju postojećih/potencijalnih komunikacijskih kanala
Prilikom razmišljanja koji komunikacijski kanal bi voljeli integrirati u svoju strategiju, razdvojite postojeće i potencijalne digitalne kanale na tri djela kako ne bi otišli previše u širinu:
Mediji u vašem vlasništvu
Ovo su mediji koje već posjedujete i uvijek prvo krenite od njih, jer oni predstavljaju najlakšu integraciju digitalne strategije bez dodatnih ulaganja. Bilo da se radi o web stranici, profilu na socijalnih mrežama, blogu ili nečem drugom procijenite što ste do sada postigli koristeći taj medij i kako njegov potencijal možete dodatno iskoristiti.
Stečeni mediji
Stečeni mediji se odnose na onaj neplaćeni publicitet koji ste ostvarili putem drugih medija. Npr. sadržaj koji je plasiran na drugim web stranicama, preporuke klijenata, objave o vama u drugim digitalnim medijima, dijeljenja na društvenim mrežama i slično. Ovakav tip besplatne promocije je važno imati na umu kao korisno sredstvo koje možete iskoristiti u vlastitu korist.
Plaćeni mediji
Posebnu pažnju posvetite ovom segmentu jer svoj novac želite investirati u medije koji će vam donijeti najbolju konverziju uloženoga. Primjer ovakvih medija su oglašavanje putem Google Adwords-a, plaćeni oglasi na društvenim mrežama, sponzorirani članci u drugim medijima, banneri i slično.
Prilikom kreiranja strategije imajte na umu sve tri vrste komunikacijskih kanala i svakako vodite računa da svaki kanal međusobno komunicira istu poruku, ukoliko odaberete više od jednoga, kako bi svi komunikacijski alati bili usmjereni na isti cilj.
Napravite reviziju i plan svih komunikacijskih kanala
Kako bi vaša digitalna marketinška strategija bila uspješna, važno je definirati na koji način ćete postići zadane ciljeve. U ovom koraku detaljno se razrađuje plan za svaki kanal pojedinačno kako bi od svakoga na pravi način izvukli maksimum. Počnite od revizije postojećih komunikacijskih alata i sadržaja koji ste do sada na njim plasirali, rangirajte taj sadržaj prema relevantnosti za ciljeve koje ste si zadali. Pronađite komunikacijske nedostatke i nastojte ih nadopuniti relevantnim sadržajem. Nakon što ste napravili kompletnu reviziju prednosti i nedostataka možete započeti s izradom plana koji će vas dovesti do vašeg cilja. Svaki plan trebao bi sadržavati sljedeće komponente:
- Naslov
- Cilj
- Promocijski kanali
- Sadržaj (kome se obraćamo i zašto)
- Budžetiranje (napravite listu prioriteta, u koji se kanal najviše isplati ulagati)
- Kontrola (analitičke metode kojima ćemo pratiti uspjeh)
Povežite sve u konačnu strategiju
Kao što smo na početku napisali, digitalna marketinška strategija podrazumijeva definiranje koraka koji će vam pomoći ostvariti zadani cilj. Kako bi imali najbolji pregled svojih planova napravite excell tablicu u kojoj možete detaljno raspisati plan akcije po mjesecima. Idealno bi bilo kada bi strategiju razradili za razdolje od jedne godine, kako bi bila komplementarna poslovnoj strategiji. Također svojim kolegama možete proslijediti plan koji ste formirali kako bi svi bili upućeni u ciljeve koji se nastoje ostvariti u određenom vremenskom periodu.