Vjerojatno jedna od najčešće korištenih „novih riječi“ u zadnje vrijeme je riječ Influencer. Pa tako imamo prave Influencere, samoprozvane Influencere i one koji sanjaju da će to postati jednog dana. Koliko su Influenceri pomama, a koliko je to novi posao kojim će se jednog dana stvarno baviti naša djeca, pokazati će vrijeme.
Ali za početak, tko su uopće Influenceri na društvenim mrežama i što oni zapravo rade?
Influencer na društvenim mrežama je osoba koja ima određeni kredibilitet u nekoj industriji, osoba koja ima utjecaj na određene skupine ljudi. To je osoba koja ima sposobnost razviti odnose sa ljudima na društvenim mrežama, umjesto vašeg brenda, a u ime vašeg brenda.
Oduvijek su postojale osobe koje su imale značajniji utjecaj na ljude od drugih, a s obzirom na to koliko je napredovao digitalni svijet, danas se te osobe lakše ističu te lakše dolaze do određene publike pa tako svoje zajednice grade i razvijaju putem svojih profila na društvenim mrežama, a najčešće su to blogovi, Youtube, Facebook i/ili Instagram.
Najlakše je ipak objasniti na primjeru.
Influencer je ona simpatična cura koju pratite na Instagramu jer vam se sviđa jako njen stil i kupile ste torbu iz Zare kad ste vidjeli kako njoj dobro stoji i kako ju super kombinira. Zatim ona blogerica čije recenzije kozmetike pratite i kupili ste novu kremu jer ju je ona nahvalila. Kao i fitness trener čije vježbe na Youtube-u odrađujete doma umjesto odlaska u teretanu, a ne propuštate niti isprobati njegove zdrave recepte. Primjera ima naravno na stotine i mogu se naći u svim branšama i svemu onom što zanima ljude i što prate od fitnessa, mode, putovanja, dizajna interijera, šminke, kozmetike, videoigrica itd. Vjerojatno svatko od vas tko ovo čita, prati barem jednog Influencera na društvenim mrežama.
Jedino što je bitno kod Influencera je to da nam je zanimljiv sadržaj koji objavljuju te da vjerujemo ili barem pridodajemo pažnju, njihovom mišljenju.
A očito je danas ljudima, više nego ikad, bitno i dostupno tuđe mišljenje.
Najjači Influenceri danas imaju toliki utjecaj na mase, da mogu jednom objavom utjecati na cijelo poslovanje nekog brenda, na pozitivan ili negativan način.
Nedavno me šokirala činjenica kako je Kylie Jenner, najmlađa članica Kardashian klana, svojim tweet-om o tome kako joj se ne sviđa nova verzija Snapchat-a, srušila preko noći vrijednost dionica te kompanije za 1,3 miljarde dolara. 1,3 milijarde dolara. Jednom negativnom objavom!
No, danas Influenceri više nisu samo slavne osobe koje imaju vojske pratitelja, već sve veću važnost imaju mikro Influenceri. Mikro Influenceri su osobe koje imaju od 2.000 do 25.000 pratitelja, imaju kvalitetan i zanimljiv sadržaj koji plasiraju svojoj publici, koja je uglavnom aktivna i osigurava im dobar engagement. Zbog aktivne i vjerne publike, ali naravno, ponajviše zbog kvalitete sadržaja koji objavljuju, brandovi se sve više odlučuju na suradnje baš s takvim osobama.
S obzirom na to da nije bezazlen utjecaj Influencera na tržište i digitalne platforme, vidjet ćemo u kojem smjeru će taj posao ići u budućnosti.