Zasigurno ste već mnogo puta čuli mnoge recepte za uspješno poslovanje. Neki će reći da je najbitnija jasna vizija pozicioniranja, početni kapital, inovativan proizvod ili usluga, no moramo priznati da su sve to, zapravo, kotačići koji pokreću mehanizam dobre poslovne priče.
A dobre poslovne priče počinju puno prije nego što one službeno počnu. Ne kaže se uzalud, „omen est nomen“, odnosno „ime je znak“. Kao što u početku bijaše riječ, tako je i ime jedna riječ koja može stvoriti itekakve promjene.
No, kao što ime tvrtke mora biti jako, zvučno i ponajviše asocijativno, gdje se u svemu tome nalazi ona druga, vizualna strana cijelog identiteta?
Prema definiciji, vizualni identitet je „zbir svih aspekata koje poduzeće formira kao vlastito, prepoznatljivo i konzistentno, kroz sva sredstva komunikacije, promocijom i distribucijom materijala, podjednako unutar i izvan poduzeća“.
Shodno tome, vizualni identitet vas etablira i stvara određene osjećaje kod potrošača, tj publike. Vaša kompanija mora imati jasno definirane standarde svih aspekata identiteta kako bi što jasnije komunicirala s publikom. To znači da vaš logotip (koji je okosnica vašeg vizualnog identiteta), mora biti jednak i konzistentan na svim sredstvima komunikacije, upravo zbog toga što on najčešće ostane upamćen kod publike.
Dakle, vaše boje, fontovi, oblik ambalaže, primarna (kao što su memorandumi, vizitke, pečati…) i sekundarna sredstva komunikacije (plakati, letci i sl.), pa čak i uniforme – sve je to materijal koji može (i mora) komunicirati vaš identitet i poruke. Time vas
Vizualni identitet mora biti u skladu s vašom jasnom vizijom i misijom, on mora biti prepoznatljiv, unikatan te u skladu s trendovima na tržištu. To je vaš „otisak“ i ako ste dovoljno hrabri da pokažete svoju jedinstvenost, to je siguran put koji otvara vrata uspjeha.
Danas, kada je poslovna konkurencija veća nego ikada, pojam rizika se mijenja.
Rizik ne znači nužno i poslovni uspjeh, no sagledavanje stvari iz već postavljenih okvira te pronalazak novih rješenja mogu se smatrati rizicima koji mogu pridonijeti stvaranju profita. Stoga, ne bojite se izaći iz okvira postavljenih standarada samo kako biste se osjećali sigurno.
Vizualni identitet mora nadahnjivati i vas i vašu publiku, mora biti vaš jasan pečat i vizualni prikaz vaše ključne poruke.
Sve velike kompanije, poput Applea, Nikea, Coca Cole ili Microsofta imaju priče koje obavijaju njihov vizualni identitet i koje već godinama plijene pažnju cjelokupne publike, nevezano jesu li oni istodobno i njihovi potrošači. Ista pravila vrijede i za velike i za manje kompanije.
Neka vam ovi primjeri budu uzori – budite jedinstveni u svojoj komunikaciji. Kako verbalnoj, tako i u vizualnoj. A dobar, jasan i smisleni vizualni identitet će vam itekako pomoći da se što bolje odrazite i zaplivate bazenu ovog svemogućeg tržišta.