JE LI NAM GRANICA NEBO ILI STAKLENI PLAFON?

Na današnji dan obilježavamo Međunarodni dan žena, dan kada će se svaka od nas osjećati posebno i prepoznato.
Mediji će se prisjećati mnogih heroina koje su promijenile povijest i poticati te isticati važnost ravnopravnosti žena u svim područjima, podsjećati na porazne statistike razlika u plaći i (ne)mogućnosti žena da uspiju u businessu, a društvene mreže prepune su motivacijskih poruka za svaku od nas.

I naravno, danas se diljem zemlje i svijeta održavaju razne konferencije, seminari i okrugli stolovi na temu ravnopravnosti, jednakosti i jačanja žena, no kako ravnopravnost doista izgleda? Dovoljno je pogledati i obratiti pažnju na porazne svjetske statistike koje i dalje ne idu u prilog agendi o jednakosti spolova.

Percepcija žena je ta da će se bolje (i lakše) snalaziti u strukama gdje prevladavaju emocije, a ne razum. Što to znači? Ženama je mjesto u školstvu, medicini, modnoj industriji i sličnome, dok muškarci uspijevaju u… pa skoro u svemu.

Kakvo je stanje u komunikacijskoj industriji?

Iako je, prema svjetskim statistikama, u marketingu, novinarstvu i PR-u, brojčano više žena nego muškaraca, situacija ne miriše na dobro. Naime, na rukovodećim pozicijama je ipak više muškaraca, nego žena.
Žene će, prema istraživanjima, vrlo često biti voditeljice odjela za odnose s javnošću ili odjela marketinga, no one će vrlo rijetko biti dio nadzornih odbora ili uprava. Njihovu poziciju vrlo često preuzet će muškarac iz tog sektora.

I iza toga postoji objašnjenje, a to je fenomen – staklenog stropa, odnosno plafona.

Stakleni plafon je „politički termin kojim se opisuje nemogućnost žena i drugih manjina da u poslovnoj hijerarhiji napreduju do najviših rukovodećih pozicija, bez obzira na njihove kvalifikacije i dostignuća.“

Da se razumijemo, na rukovodećim pozicijama mora biti osoba koja ima najbolje moguće reference, relevantno iskustvo i velik broj vještina. Spol je sasvim nebitan. No činjenica je da postoje žene koje su spremne i osposobljene za rukovodeće pozicije, ali nisu jer su – žene.
Jedna od pretpostavki je da ne mogu, jer ih u poslovanju ne vodi razum nego emocije, što je apsolutan nonsens i nema smisla o tome dalje raspravljati.

Stvari se moraju početi mijenjati, ne ravnopravnosti radi, nego zato što se gubi velik potencijal rasta i razvoja. Žene ne mogu, ako nisu na visokim pozicijama, puno odlučivati. A vjerujemo da svaka od nas može puno toga promijeniti, samo kada bi se naš glas jasno i glasno čuo.

Upravo zato, ne postoji „slabiji spol“ jer žene koje odlučuju, morale su se duplo jače i duplo više boriti protiv stereotipa i prepreka koje su ih sputavale u prosperitetu. I uspjele su probiti staklo, te na taj način odletjeti i biti primjer svima nama.
Mnogo smo puta vidjeli kako i koliko marketing i PR mijenjaju svijet. Zamislite koliki potencijal leži neiskorišten jer je… Ženskog roda.

Stoga, drage naše žene, majke, prijateljice, kolegice… Neka Vam je sretan ovaj naš dan! Granice u uspjehu ne postoje, to smo već mnogo puta dokazale!

Pozdrav od Lorene, Nene i Andree!