Koliko dugo imate svoj fejs profil? Znate li uopće nekoga tko ga nema? E, pa takva mu je popularnost i u ostatku svijeta. Društvena mreža koja je doslovno spojila cijeli svijet. Stoga, ako ste vlasnik nekog poduzeća, na takvoj društvenoj mreži se jednostavno morate nalaziti. Kreirate Vaš „page“ i „let the games begin“. Naime, Facebook je idealan alat za približiti se Vašoj željenoj publici. Kreirati sadržaj koji će biti interesantan baš toj publici. Kada na pisani sadržaj nadodate dinamične slike koje se ističu iz mora drugih, glavni preduvjet za uspješno oglašavanje ste ostvarili. Facebook nudi i oglašavanje. Bilo to promoviranje Vaše stranice, širenje „reach-a“ raznih objava ili dovođenje prometa na Vašu web stranicu, sve možete.
Danas se izuzetno velik broj poduzeća nalazi na Facebooku, i isto tako izuzetno velik postotak tih stranica vodi se od strane neke agencije. I zato, ako želite imati ikakve šanse istaknuti se pored Vaših konkurenata, koji imaju višestruko veće budžete nego si Vi možete priuštiti, od izuzetne važnosti je prepoznati Vašu ciljnu skupinu i kreirati pravi sadržaj.
To sve zove se marketinška strategija. Strategija na društvenim mrežama započinje od analiziranja stanja. Nakon toga, prelazimo na prepoznavanje i određivanje Vaše ciljne skupine i samim time pozicioniranje prema toj skupini. Nakon što je sve to odrađeno, tek tada možemo započeti s kreiranjem sadržaja. Tu na pameti morate imati tri stvari. Prva je da taj sadržaj mora komunicirati ono što vi jeste, odnosno kako želite da Vas drugi dožive, druga je da ta poruka mora dolaziti Vašoj ciljnoj skupini, i treća, najvažnija je da je ta poruka prilagođena toj ciljnoj skupini, kako bi joj bila interesantna i kako bi se mogla s njom poistovjetiti.
I super, odredili smo ciljnu skupinu, kako sad doći do nje? E tu do izražaja dolazi oglašavanje. Targetiranje po dobi, spolu, interesima, ljudi koju su već „lajkali“ Vašu stranicu ili ne i niz drugih načina kojima možete odrediti skupinu ljudi koja je baš Vama interesantna. Dio budžeta ide na promoviranje stranice, dio na objave itd.
Istovremeno, povećavate bazu ljudi kojima je Vaša poruka interesantna i radite na „brand awarenessu“ povećavanjem dosega svake Vaše poruke.
Druga društvena mreža koju se ovdje mora spomenuti je Instagram. Idealan za povećanje „brand awarenessa“ iz razloga što se ovdje dominantno komunicira slikama. Danas se ljudima i ne da previše čitati na netu, pa je to vjerojatno jedan od razloga zašto Instagram iz dana u dan raste. Danas broji već više od 400 milijuna korisnika. Na ovoj društvenoj mreži također se nudi oglašavanje.
I sad, kada se u vašu marketinšku strategiju ubaci i Instagram, i dio budžeta preusmjeri na oglašavanje i na ovoj društvenoj mreži, preduvjeti za fenomenalne rezultate su postavljeni.
Postoji još niz društvenih mreža na kojima se poduzeća danas nalaze. Twitter, Google +, Pinterest, Linkedin itd., itd. Ovaj popis ide unedogled.
Najvažnije je još spomenuti Twitter, Google + i LinkedIn.
Twitter je u svijetu, pogotovo u SAD-u, izuzetno poplularan, međutim, kod nas još ni blizu nije uzeo takvog maha, a pitanje je i hoće li ikad baš u toj mjeri. Ali sam koncept te društvene mreže, gdje Vi predstavljate nekog „lidera mišljenja“ i komunicirate neke stavove i činjenice a drugi ljudi Vas prate zato što ih interesira to što imate za reći, idealan je za poduzeća. Tako da definitivno preporučam da se tamo nalazite ako ste vlasnik nekog poduzeća, zato što, ako tamo pronađete ljude koji će Vas pratiti, bit ćete sigurni da ih zanima Vaše mišljenje. Pogotovo ga preporučam ako imate klijente i poslujete u inozemstvu.
Google + stranicu ima izuzetno velik broj poduzeća i kod nas, a pogotovo u inozemstvu. Društvena mreža koja neodoljivo podsjeća na Facebook, ako se mene pita, ima i neke prednosti u odnosu na fejs.
Međutim, u široj javnosti nije ni blizu tako popularna kao što je to Facebook. Ali opet, ako ste svjesni važnosti prisutnosti na društvenim mrežama, zašto ne.
I za kraj, LinkedIn. Ozbiljna društvena mreža za poslovnjake, stoga, ako tražite posao, ili zaposlenika ili jednostavno želite proširiti krug poznanika koje želite upoznati s Vama ili s Vašim poduzećem, ova društvena mreža definitivno je korisna.