Osjetili ste pad u prodaji? Želite da Vas vaši stari kupci opet posjete? Ili jednostavno želite nove kupce? Newsletteri mogu biti pravo rješenje za Vas.
Iz dana u dan, sve više ljudi postaje svjesno koliko ovaj alat ima potencijala. Zaista i jest tako. Koriste ih više-manje svi. Od avio kompanija, pa do sportskih centara. Postavljanjem najjednostavnijeg pitanja, na koje je potrebna sekunda za odgovor, poduzeće dobiva informacije od izuzetne važnosti.
Ranije spomenute avio kompanije to rade fenomenalno. Sletite u zračnu luku i prvo što radite – palite mobitel, pa tako i wi-fi. I odmah Vas dočeka mail „How was your flight?“. S lijeve strane sretan smajl, s desne tužan. Super način za dobiti direktan odgovor o pruženoj usluzi, koji tim kompanijama zlata vrijedi. S druge strane, na korisnike tih usluga ostavlja izuzetno pozitivan dojam jer imaju osjećaj da su te poruke, nazovimo ih tako, kreirane baš za njih, i poslane samo njima. I to je najveća prednost newslettera, ta mogućnost kreiranja poruka koje se šalju masovno, velikom broju ljudi, a opet kod primatelja stvaraju dojam da su poslane samo njima.
Ljudi to cijene, pogotovo u današnje vrijeme kada ih se bombardira sa svih strana. Kupi ovo, kupi ono, akcija, popust itd, itd. Sve zvuče vrlo korporativno i potiču ljude samo na potrošnju, a nigdje ni jednog pitanja „Kako si ti?“.
Newsletteri bi također mogli biti savršen alat i za aktiviranje kupaca koji su iz nekih razloga prestali koristiti uslugu neke tvrtke. Slanjem vrlo jednostavnih mailova „nedostaješ nam“, povratne informacije mogu biti čudesne. Kada kupci osjete da tvrtka misli na njih, vrlo brzo prestaju razmišljati o konkurentima i ponovno postaju lojalni kupci, naravno, pod pretpostavkom da su prvotno bili zadovoljni tom tvrtkom.
S druge strane, newsletterima se na vrlo brz i efikasan način može informirati postojeće kupce o nekim novitetima u ponudi, novim prodavaonicama, popustima itd.
I sve je to super, na ovaj način kada se razmišlja, newsletter je savršen za apsolutno sve, i za prodavača i za kupca. Ali, kao i sve drugo na svijetu, mora imati i neke negativne strane.
Jednako kao i kod svakog drugog oglašavanja, problem je ta prevelika količina informacija koja ljudima dolazi. Nema ljepšeg osjećaja nego kada ujutro dođeš na posao i dočeka te 1200 mailova sa svim mogućim popustima i svakojakim pitanjima. Na neke od njih i reagiraš pozitivno, zato što si lojalan kupac tog proizvoda ili si nekad davno koristio tu uslugu, ali na sve ostale reagiraš negativno zato što ti se jednostavno ne da u 8 ujutro čitati što svi oni imaju novoga u ponudi, a i sam se pitaš „Gdje su baš mene našli?“.
Da zaključimo ovu priču. Newsletteri mogu biti savršen alat za tvrtku, ako se kreiraju pametno i plasiraju na isti način. Prilagoditi poruku, odrediti ciljnu skupinu i ‘ajmo. I tada te poruke imaju dobar odaziv. Treba biti pažljiv i ne odlaziti u krajnosti. Ne slati te poruke samo da se pošalju i da se pošalju baš svima, jer bolje je više nego manje. U nekim situacijama i jest, ali kada su u pitanju newsletteri, najčešće to nije slučaj. Već suprotno tome, prava poruka, u pravo vrijeme, za pravu nišu, i rezultati će doći.